Анотація до роботи:
Щітова С. Гетерогенність та адитивність в процесі становлення професійної музичної культури Катеринослава – Дніпропетровська // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник. Вип. 6, книга 1. – Одеса: Друк, 2005. – с. 262 – 272. Щітова С. Катеринославська музична академія: віртуальність та дійсність // Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка. Серія: Мистецтвознавство. Луганськ. держ. інст. і мистецтв. – Харків: Стиль Іздат, 2006. – С. 259 – 273. Щітова С. Генезис Дніпропетровської композиторської організації // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти. Харківський університет мистецтв ім. І. Котляревського. – Харків: Стиль Іздат, 2006. – С. 221 – 234. Щітова С. Хорова та камерна музика Дніпропетровщини на порубіжжі ХХ – ХХІ століть // Українське музикознавство. Вип. 35. – К., 2006. – с. 314 – 327. Щітова С. Симфонічна творчість дніпропетровських композиторів на порубіжжі тисячоліть // Музикознавча думка Дніпропетровщини. Вип. 1. – Дніпропетровськ, 2005. – С. 34 – 44. АНОТАЦІЇ:
Щiтова С. А. Взаємодія гетерогенності та адитивності в регіональній музичній культурі Дніпропетровщини: від витоків до сучасності. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17. 00. 03 – Музичне мистецтво. – Одеська державна музична академія ім. А. В. Нежданової, Одеса, 2006. У дисертації досліджується професійна музична культура Дніпропетровщини від витоків до сьогодення як частка української культури. Тема роботи актуальна для сучасного музикознавства, оскільки висвітлює одну з загальних проблем – вивчення культури регіонів. Головна увага приділяється питанням взаємодії адитивності та гетерогенності як в історичному аспекті становлення і розвитку культури Катеринослава – Дніпропетровська, так і на сучасному етапі через перетворення ознак постмодернізму в музичних творах різних жанрів. Робота розкриває динаміку відбиття гетерогенних процесів у регіональній музичній культурі, що складається в адитивну картину цілого. Головні напрямки музичної культури Катеринослава в період ХIX – початку XX століття розглядаються в єдиному процесі становлення і росту професіоналізму. Творчість перших професійних композиторів Дніпропетровська – Л. Усачова, О. Соловйова, В. Сапєлкіна продовжує цей процес і стає фундаментом для створення Дніпропетровської композиторської організації. Розглядаються історичні витоки, зв’язки місцевої композиторської школи, її склад і основні творчі пріоритети в жанрах хорової, камерної, симфонічної музики. |