Анотація до роботи:
Вечер Д. В. Виконавський аналіз музичного твору: теоретичний і практико-методичний аспекти (на прикладі діяльності піаніста-інтерпретатора). – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – музичне мистецтво – Харківський державний університет мистецтв ім. І.П. Котляревського, Харків, 2005. У дисертації розроблено теоретичні і методико-практичні засади виконавського аналізу музичного твору. Встановлено, що виконавський аналіз займає особливе місце в системі музично-теоретичних процедур і має свою специфіку як окремий, спеціальний вид дослідження музичного твору, спрямований на його виконавську інтерпретацію. При розгляді виконавського аналізу та його об’єкта (твору) застосовано методи системно-структурного (у т.ч. порівняльного), функціонального, історико-типологічного підходів. Запропоновано визначення поняття «виконавський аналіз» і типологію його головних алгоритмів, які включають аналіз емоційних вражень та їхні естетичні оцінки («емоційно-естетична програма»); програму «змістовного поля» твору та її відображень у драматургії, розкриття й аргументацію художнього генезису твору (жанрово-стильовий комплекс), побудову виконавського «фактурного плану» твору і створення на його основі моделі майбутньої інтерпретації. Результати дисертації вже використовуються автором у власній виконавській і педагогічній діяльності в роботі над інтерпретацією фортепіанних творів різних жанрів і стилів. |