Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Українська література


23. Буслаєва Катерина Олексіївна. Трансформація античних мотивів і образів у творчості Н.Королевої: дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Дніпропетровський національний ун-т. - Д., 2005.



Анотація до роботи:

Буслаєва К.О. Трансформація античних мотивів і образів у творчості Н. Королевої. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук зі спеціальності 10.01.01 – українська література. – Дніпропетровський національний університет, Дніпропетровськ, 2005.

У дисертації вперше досліджено успадкування античних здобутків у творчості Наталени Королевої. Визначено, що стиль творчості Наталени Королевої, який у своїй основі поєднує риси й тенденції різних культур, є синтетичним. Письменниця у своїх творах експлікує античні мотиви й образи на сучасну дійсність, протиставляє жорстокій реальності ідеальний світ, де, незважаючи на вир пристрастей і запеклої боротьби, добро зрештою все одно перемагає зло. Мікрогалактика її творів становить собою вишукане поєднання суто українських класичних традицій із найкращою спадщиною світової літературної творчості, зокрема античності. Концепція авторського світобачення репрезентує непереможну віру в перевагу священного над профанним, у незнищенність і всепереможність світових цінностей – Добра, Справедливості, Краси і Гармонії. Наталена Королева художньо зображує людське життя в нерозривному зв’язку з природою, у помірності краси душевної й тілесної.

Публікації автора:

1. Античні образи у творчості Наталени Королевої (цикл “Легенди старокиївські”)// Вісник Запорізького державного університету. – 2001. – №2. – С.14 – 18.

2. Духовний світ Ноель крізь призму античності (автобіографічна повість “Без коріння“ Н. Королевої) //Література. Фольклор. Проблеми поетики. – Зб. наук. праць. – Вип.9. – К.– Кривий Ріг: Твім інтер, 2001. – С.170 – 177.

3. Міфологема “життя– смерть“ у “Легендах старокиївських“ Наталени Королевої //Література в контексті культури. – Зб. наук. праць. – Вип.7. – Дніпропетровськ: Арт– прес, 2002. – C.146 – 151.

4. Доля України в “Легендах старокиївських“ Наталени Королевої //Сучасні проблеми мовознавства і літературознавства. – Вип.5. – Ужгород: Ужгородський національний університет, 2002. – С.54 – 56.

5. Своєрідність реміфологізації у легенді “На Делосі“ Наталени Королевої // Література. Фольклор. Проблеми поетики. – Зб. наук. праць. – Вип.10. – К.– Одеса: Твім інтер, 2002. – С.287 – 292.

6. “Пітьмою– бо шукань приходять до світла“ (Шлях до духовності Маріам з Магдали, “Quid est veritas?“ Наталени Королевої// Література. Фольклор. Проблеми поетики. – Збірник наукових праць. – Вип14. – К.– Кривий Ріг: Твім інтер, 2002. – С. 175 – 184.

7. Міфологема золотого віку: Наталена Королева й Олег Ольжич// Вісник ЗДУ. – 2002. – №3. – С.26 – 30.

8. Трансформація жанру міфологічної легенди у творчості Наталени Королевої// Мова і культура. – Вип.5. – Том ІV. – Частина І. – Мова і художня творчість. – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2002. – С.71 – 76.

9. Взаємодія стихій у творчості Наталени Королевої // Літературознавчі обрії. Праці молодих вчених. – Вип.4. – К.: Інститут літератури ім. Т.Г.Шевченка НАН України, 2003.– С.180 – 183.

10. Архетип любові у творчості Наталени Королевої (тріада Маріам – Кай – Руфіла, “Quid est veritas?”)// Мова і культура. – Вип.6. – Том VІ. – Частина ІІ. – Художня література в контексті культури. – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2003. – С. 53 – 61.

11. Персонажно-символічний модус міфологізації (Ізі – Антіной, повість “Сон тіні” Наталени Королевої)// Літературознавчі обрії. Праці молодих вчених. – Вип.6. – К.: Інститут літератури ім. Т.Г.Шевченка НАН України, 2004.– С. 150 – 154.

Додаткова публікація:

Трансформація античності в українській літературі: традиції і сучасність (на матеріалі творів Наталени Королевої)//Традиція і сучасне в українській культурі. Тези доповідей Міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 125-річчю Гната Хоткевича. – Харків, 2002. – С. 104 – 105.