Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Образотворче мистецтво


Смірнова Тетяна Василівна. Стилістичні проблеми творчості Томаса Гейнсбо : Дис... канд. наук: 17.00.05 - 2002.



Анотація до роботи:

Смірнова Тетяна Василівна. Стилістичні проблеми творчості Томаса Гейнсборо. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.05 – образотворче мистецтво. – Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури, Київ, 2002.

Дисертація присвячена вивченню стилістичних проблем у творчості видатного англійського художника ХУШ ст. Т. Гейнсборо. Вперше в вiтчизняному мистецтвознавстві зроблено спробу об'єднати суто художню проблематику з культурними реаліями свого часу. Плідне використання культурологічного методу дозволило пояснити стилістичну неоднорідність творчості Гейнсборо не залежністю від того чи іншого стилю, а пов’язати її з унікальною індивідуальністю майстра, підняти його персональний стиль, який у даній роботі вперше названий “стилем Гейнсборо”, до рівня його талановитого часу - доби промислової революції, Просвітництва, наукових відкриттів, створення нової моделі Всесвіту, а також закону “природного права”. На основі економічних, політичних, соціальних, культурних, релігійних, національних особливостей англійського етносу в дисертації окреслені витоки художньої своєрідності робіт майстра, творчо переосмислені традиції європейських художніх шкіл. Проведено стилістичний аналіз його творчості. Проаналізованi нові напрямки в живописі, що їх розробив і розвинув Гейнсборо в портреті, пейзажі, сценах спілкування, анімалістицi, а також його оптичні експерименти з моделюванням “імпресіоністичних” ефектів. Досліджено маловивчені твори в графіці, мариністиці. На основі отриманих результатів об’єктивно показані місце і значення творчості Гейнсборо в розвиткові англійського мистецтва. В українському мистецтвознавстві дослідження творчості Гейнсборо здійснено вперше.

Публікації автора:

І. До питання аналізу творів мистецтва /на прикладі творчості Томаса Гейнсборо/ //Українська Академія мистецтва: Дослідницькі та науково-методичні праці: Наук. зб. – Київ,2001. – Вип.1. – С.275-279.

2. До проблеми співвідношення понять “стиль” і “творчий метод” // Украiнська Академiя мистецтва: Мистецтвознавство України. – Київ, 2001. – Вип.2. – С. – 298-303.

3. Еволюція і сучасний стан проблеми стилю у мистецтвознавстві // Мистецтвознавство ‘2000: Наук. зб. Спілка критиків та істориків мистецтва Iнститута народознавства НАН України. – Львів, 2001. – С. 136-148.

4. Становлення анімалістичного жанру в англійському мистецтві /на прикладі творчості Томаса Гейнсборо/ // Діалог культур: Україна у світовому контексті. Художня освіта. Міжнародні філос.-культ. читання. – Львів, 2000. – Вип.5. - С. 109-115.

5. Оптичні експерименти Гейнсборо-мариніста // Традицii та новацii в вищiй архiтектурно-художнiй освiтi. Збірник наукових праць ВНЗів художньо-будiвельного профілю України та Росії. Харківський художньо-пром. інститут. – Харків, 1998. – Вип.4-5. - С. 108-109.

6. О символике воды в пейзажах Т.Гейнсборо // Культура народов Причерноморья. – 1999. - №6. – С. 433-436.