Анотація до роботи:
Стронько Б.Ю. Статус буттєвого часу в музиці. Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03. – Музичне мистецтво. – Національна музична академія України ім. П.І.Чайковського. – Київ, 2003. Дисертацію присвячено розгляду різних проявів часу у таких сферах музичного мислення, як композиція, драматургія, музичні засоби. При цьому час осмислюється згідно філософії буття М.Хайдеггера – як онтологічний взаємозв’язок минулого, теперішнього, майбутнього, що має 4 основні види (виміри). У дисертації їм (вимірам) відповідають певні типи подієвості, тобто загального характеру подій щодо структури часу. Розглянуто різні види взаємодії вимірів часу, роль часу у взаємозбагаченні композиції, драматургії, музичних засобів. Можливості нового підходу до проблеми “час та музика” показано на прикладах порівняльного аналізу як окремих музичних засобів у стилях різних епох, так і творів сучасних українських композиторів – В.В.Сильвестрова та Ю.Я.Іщенка. |