Анотація до роботи:
Беркій О. В. Stabat Мater в аспекті жанрово-стильової динаміки. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво /Львівська державна музична академія імені М. В. Лисенка. – Львів, 2006. У роботі досліджується еволюція культового жанру католицького обряду Stabat Мater від ХVІ до ХХІ століть, семіотична амплітуда образу Мater Dolorosa крізь призму архетипних, екзистенційних та психологічних речників. Дослідження реалізацій жанрово-семантичного інваріанта в різних історико-стильових умовах виявляє мотивацію жанрової мобільності, її межі та художню результативність, специфіку жанрової парадигми Stabat Мater, яку утворюють середньовічна григоріанська монодія; багатоголосні акапельні мотети та лауди доби Ренесансу (Жоскен Депре, Дж. Палестріна, О. Лассо); цезурно-циклічні камерні та великі кантатні Stabat Мater ХVІІ-ХVІІІ століть (Е. Асторгі, А. Скарлатті, Дж. Перголезі, А. Вівальді, А. Кальдара, Ф. Тума, Л. Боккеріні, Й. Гайдн); кантатно-мотетні або мотетно-кантатні Stabat Мater романтичної та постромантичної доби; мішані жанрові утворення ХХ–ХХІ століть. |