Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


28. Савченко Ганна Сергіївна. Семантична програма симфоній А.Брукнера в її жанрових і культурно- історичних зв'язках: дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Національна музична академія України ім. П.І.Чайковського. - К., 2005.



Анотація до роботи:

Савченко Г.С. Семантична програма симфоній А.Брукнера в її жанрових і культурно-історичних зв’язках. Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства – Спеціальність 17.00.03 – музичне мистецтво – Національна музична академія України ім. П.І.Чайковського – Київ, 2005.

Дисертація присвячена феномену симфоній Брукнера. Проникнення в його сутність здійснюється шляхом розробленого в дисертації поняття семантична програма (СП), яка розглядається у діалектичному зв’язку з класико-романтичною традицією жанру симфонії, а також із типологічними властивостями австрійської класичної культури й світоглядними уявленнями композитора. На основі залучення різноманітних джерел, що належать до Християнської антропології, поетики австрійської культури, типології міфо-ритуального мислення, пропонується інваріант оригінальної СП симфоній Брукнера, висловлений через категорії Особистості, дійства, семантики Feierlich. Реалізація СП розглядається на трьох рівнях (від інтонаційної поверхні тексту до глибинних закономірностей його організації): 1) матеріально-звуковому (інтонаційному); 2) структурному; 3) витворення тексту. На першому рівні з’ясовується сітка семантичних констант, які відбивають ключові смисли СП На другому шляхом аналізу тематичних, гармонічних, фактурних, композиційно-драматургійних, формотворчих принципів розкриваються механізми кореляції СП і структури у тексті симфоній. На третьому з’ясовуються механізми витворення тексту симфоній: остинато, секвенція, варіантність, розглядаються їх тектонічні й драматургійні функції, способи реалізації. На цій основі висвітлюється унікальність симфонічної концепції Брукнера і з’ясовується структурно-семантичний інваріант його симфоній, який є індивідуальною інтерпретацією жанрового інваріанта. Спостереження над австрійською музичною традицією підкріплюються аналізом творів Шуберта і Веберна, посиланнями на Веллеса, що розширює межі контекстуальних смислів, у які входять симфонії Брукнера. Здійснюється спроба шляхом структурного аналізу текстів, що належать до однієї національної музичної традиції, але до різних її хронологічних зрізів, з’ясувати загальні закономірності в їх організації, котрі відбивають властивості національної культури як певного типу мислення.

Публікації автора:

1. Гладких А.С. Романтическая композиция в ее внемузыкальных связях // Проблеми сучасного мистецтва і культури: Зб. наук. праць “Проблеми мистецтвознавства та професійної освіти”. – Київ: ТОВ “Між нар. фін. агенція”, 1998. – С. 16-24.

2. Гладких А.С. Мифоритуальная семантическая программа симфоний А.Брукнера // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти: Зб. наук. праць. – Київ: ТОВ “Між нар. фін. агенція”, 1998. – С.44-53.

3. Гладких А.С. Функционально-семантическая организация музыкальной композиции А.Брукнера // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти: Зб. наук. праць. – Харків: Каравела, 1998. – Вип.2. – С. 5-11.

4. Савченко А. Традиции барокко в австрийском музыкальном романтизме на примере симфонии h-moll Ф. Шуберта (к постановке проблемы) // Музичне мистецтво: Зб. наук. ст. – Донецьк: ТОВ “Юго-Восток”, Лтд, 2003. – Вип. 3: Бах та його епоха в історії світової музичної культури. – С. 174 – 184.

5. Савченко Г. Семантична програма симфоній А.Брукнера як інтерпретація жанрового інваріанта // Київське музикознавство. Культурологія та мистецтво: Зб. статей. – Київ, 2004. – Вип. 15. – С. 152-159.

6. Савченко А.С. Функционально-драматургическая роль остинато как носителя временных отношений в первых частях симфоний А.Брукнера // Метроритм – 1. Колективна монографія. – Київ, 2002. – С.105-107.

7. Гладких А.С. Музыкальная композиция как функционально-семантический инвариант // Аспекти історичного мистецтвознавства: Дослідження і матеріали. – Харків: Прапор, 1998. – С. 218-222.

8. Савченко А.С. Симфонии А.Брукнера: семантические константы как отражение художественной концепции // Культура та інформаційне суспільство ХХ1 століття: Матеріали наук. конф. молодих учених, 22-23 квітня 2004 р. / Харк. держ. акад. культури. – Харків: ХДАК, 2004. – С. 93-94.

9. Савченко А.С. Художественная концепция симфоний А.Брукнера // Формування творчої особистості в інформаційному просторі сучасної культури: Матеріали ювілейної науково-практичної конференції до 60-річчя ХССМШ-ї. – Харків, 2004. – С. 57-59.