Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Література зарубіжних країн


Любарець Наталія Олексіївна. Ритм художньої прози Вірджинії Вулф. : Дис... канд. наук: 10.01.04 - 2008.



Анотація до роботи:

Любарець Н.О. Ритм художньої прози Вірджинії Вулф. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.04 – література зарубіжних країн. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Інститут філології, Київ, 2007.

Дисертація є першим у вітчизняному літературознавстві дослідженням однієї із концептуально важливих стильових ознак модерністичного дискурсу Вірджинії Вулф – ритму її художньої прози. Мета роботи полягає у визначенні художньої специфіки ритму романів Вулф як ознаки експериментального дискурсу модернізму, місця ритмізації прози у системі творчих відкриттів письменниці та систематизації її принципів та прийомів. Об’єкт вивчення становить романна проза Вірджинії Вулф, зокрема романи “Кімната Джейкоба”, “Місіс Делловей”, “До маяка”, “Хвилі”, “Між актами”, в яких найповніше розкривається її талант майстрині психологічної прози. Матеріалом дослідження стали також щоденники, листи та вибрана есеїстика письменниці. У дисертаційному дослідженні доведено, що ритм художньої прози Вулф заснований на індивідуальних особливостях світосприйняття та емоційно-психологічній реакції письменниці. Проникаючи на всі рівні художньої організації роману, ритм як стильова ознака дискурсу письменниці сприяв поетизації та психологізації її романної прози. Поліфункціональність ритму прози Вулф, актуалізована на рівні не лише формальних, а й семантичних та навіть жанротворчих експериментів, була творчо сприйнята англомовними письменниками наступних поколінь.

Публікації автора:

  1. Любарець Н.О. Мотив смерті у романі Вірджинії Вулф “Хвилі” // Мовні і концептуальні країни світу: Зб. наук. пр. – Вип. 7. – К.: КНУ, 2002. – С. 322-326.

  2. Любарець Н.О. Ритм у структурі роману Вірджинії Вулф “Хвилі” // Проблеми семантики слова, речення та тексту: Зб. наук. пр. – Вип. 8. – К.: КНЛУ, 2002. – С. 207-210.

  3. Любарець Н.О. Мовні засоби ритмізації художньої прози романів Вірджинії Вулф (на прикладі роману “Кімната Джейкоба”) // Літературознавчі студії: Зб. наук. пр. – Вип. 5. – К.: КНУ, 2003. – С. 126-130.

  4. Любарець Н.О. Ритм у романі Вірджинії Вулф “До маяка” // Мовні і концептуальні країни світу: Зб. наук. пр. – Вип. 10. – К.: КНУ, 2004. – С. 366-372.

  5. Любарець Н.О. Сонатна форма в композиції та стилі романів Вірджинії Вулф // Літературознавчі студії: Зб. наук. пр. – Вип. 10. – К.: КНУ, 2004. – С. 192-196.

  6. Любарець Н.О. Рецепція прози Вірджинії Вулф у романі Майкла Каннінгема “Години” // Слово і час. – 2006. – №7. – С. 56-61.

  7. Любарець Н.О. Ритм у романі Вірджинії Вулф “Між актами” // Мовні і концептуальні країни світу: Зб. наук. пр. – Вип. 22. – Ч. 1. – К.: КНУ, 2007. – С. 211-216.