Хабарова Ірина Валеріївна. Російська жіноча драматургія другої половини 80-х - 90-х років ХХ століття (герой, конфлікт, хронотоп ) : Дис... канд. наук: 10.01.02 - 2007.
Анотація до роботи:
Хабарова І. В. Російська жіноча драматургія другої половини 80-х – 90-х років ХХ століття (герой, конфлікт, хронотоп ). – Рукопис.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук зі спеціальності 10.01.02 – російська література. – Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. – Харків, 2007.
Дисертація присвячена дослідженню російської жіночої драматургії кінця ХХ – початку ХХІ століть. Автор визначила особливості розвитку драми цього періоду в цілому та жіночої творчості зокрема. У роботі проведено системний опис типів героїв, які діють у п’єсах жінок-драматургів. Окремі підрозділи присвячені персонажам-жінкам, -чоловікам, -дітям, а також абсурдистським персонажам. Дисертаційна робота висвітлює всебічний аналіз таких категорій художнього дискурсу, як хронотоп і конфлікт, що базуються на естетичному осмисленні драматургією актуальних соціально-культурних процесів і відбивають специфіку індивідуально-авторського світосприйняття й світовідчуття.
Публікації автора:
Специфика типа трагической героини в женской драматургии конца ХХ в. (по пьесам М. Норман «Спокойной ночи, мама!» и О. Кучкиной «Лиля») // Літературознавчі обрії. Праці молодих учених. Вип. 5 – К.: Інститут літератури ім. Т. Г. Шевченка НАН України, 2004. – С. 193-195.
Персонаж и хронотоп в драматургии Нины Садур // Вісник Луганського нац. пед. унів. імені Тараса Шевченка. – 2004. – № 8 (76). – С. 169-175.
Изображение современной семьи в русской женской драматургии конца ХХ – начала ХХI столетия (по пьесам Марии Арбатовой и Надежды Птушкиной) // Структура представления знаний о мире, обществе, человеке: в поисках новых смыслов. – Вып. 2. – Ч. 1: Филологические науки. – Луганск: Знание, 2003. – С 109-115.
Проблема коммуникации в женской драматургии конца ХХ – начала ХХІ столетия // Вісник Луганського нац. пед. унів. імені Тараса Шевченка. – № 15 (95). – 2005. – С. 221-225.
Тема детства в творчестве Ксении Драгунской // Наукові записки Харківського державного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди. Серія літературознавство. – Вип. 2 (38). –2004. – С. 105-112.
Типология женских персонажей в русской драматургии 80-х – 90-х годов ХХ столетия (на материале женской драматургии) // Мова і культура. (Науковий щорічний журнал). – К.: Видавничий Дім Дмитра Бураго, 2004. – Вип. 7. – Т. VII. – Ч. 2. Художня література в контексті культури. – С. 340-345.
Проявления мифологического сознания в русской женской драматургии конца ХХ – начала ХХI столетий // Вісник Луганського нац. пед. унів. імені Тараса Шевченка. – 2006.– № 1 (96). – С 133-137.
Об истоках современной женской драматургии (М. Яблонская «Плюшевая обезьянка в детской кроватке) // Слобожанщина – Донбасс. Научно-методический сборник литературоведческих работ. – Луганск: Альма-матер, 2003. – Вып. 3. – С. 91-95.
Тип деловой женщины в драматургии М. Арбатовой // Слобожанщина – Донбасс. Научно-методический сборник филологических работ. – Луганск: Альма-матер, 2004. – Вып. 4. – С. 137-142
Конфликт в современной русской драматургии (на материале женских пьес) // Дни славянской письменности и культуры: Материалы II-го и III-го международных Форумов (2004 – 2005гг.).– Луганск: Глобус, 2006. – С. 178-184.
Образ дома в современной драматургии (на материале женской драматургии середины 80-х – 90-х годов ХХ века) // Матеріали Першої Міжнар. наук. практ. конф. “Науковий потенціал світу 2004”. Том 68. Філологічні науки. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2004. – С. 71-74.