Анотація до роботи:
У Хао Поетика пейзажу в російській і китайській прозі першої третини ХХ століття (на матеріалі творів А.П.Чехова, І.О.Буніна, Лао Ше і Ба Цзіня). – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук зі спеціальності 10.01.05 – порівняльне літературознавство. – Таврійській національний університет імені В.И. Вернадського. – Сімферополь, 2007. Дисертація присвячена порівняльному дослідженню поетики пейзажних замальовок у реалістичній прозі А.П. Чехова, І.О. Буніна, Лао Ше і Ба Цзіня. Аналіз пейзажних описів у російській та китайській літературі дозволяє побачити перетинання і розбіжності в розвитку літератур обох країн, взаємодію різних ментальностей у процесі відображення навколишнього світу. Актуальність дослідження полягає в розгляді літературного пейзажу як критерію, що дозволяє судити про культурну приналежність письменника, а також про його місце в літературному процесі. У дисертації охарактеризовано функціональні особливості пейзажних замальовок, на основі літературних джерел розкрито символіку пейзажних образів і засобів опису картин природи, виявлено авторське ставлення до зображуваного, зіставлено особливості природоописів у російській та китайській реалістичній літературі. На основі порівняння ментальних просторів російських і китайських письменників першої третини ХХ століття зіставлено російську та китайську національні картини світу, а також особливості філософії пейзажу, сформовані в літературах обох країн. |