Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Література зарубіжних країн


Ісакова Марія Леонідівна. Поетика керроллівського нонсенсу в історико-літературній перспективі : Дис... канд. наук: 10.01.04 - 2008.



Анотація до роботи:

Ісакова М.Л. Поетика керроллівського нонсенсу в історико-літературній перспективі. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.04 – Література зарубіжних країн. – Дніпропетровський національний університет, 2008.

У дисертації розглядається вплив та трансформація керроллівського нонсенсу у літературі ХХ ст., досліджуються твори «великої» літератури ХХ ст. (В.Вулф, Т.С.Еліот, В.Набоков, А.Мердок) щодо наслідування і відштовхування від традиційного, класичного нонсенсу середини ХІХ ст. (Л.Керролл, Е.Лір). Особлива увага приділяється вивченню концепту нонсенс в його відмінності від абсурду і нісенітниці, а також генезису керроллівського типу нонсенсу та його попередників. Звертається увага на екзистенціальний вектор рецепції нонсенсу в умовах ХХ ст. Твори англомовних письменників аналізуються у плані сприйняття та втілення глибинних принципів побудови нонсенсу. Аналіз показує, що принципи керроллівського нонсенсу («дитяча» свідомість, «нешанобливість», неупередженість сприйняття, фантазування, психологізація наративу, достовірність неможливого; гра як основа твору, в тому числі і мовна гра тощо) знаходимо у творах англомовних письменників усіх головних літературних напрямків століття: у «високому» модернізмі (романи В.Вулф, вірші Т.С.Еліота, романи В.Набокова), неореалізмі (романи А.Мердок), постмодернізмі (останні романи В.Набокова). Аналіз показує, що розуміння сучасного світу будується не тільки на прийнятті керроллівської концепції дитинства (В.Вулф), відтворенні «дитячої» свідомості та наслідуванні принципу гри (В.Набоков), сприйнятті головних рис його нонсенсу (Т.С.Еліот), але й у конфлікті, полеміці з цим світосприйняттям (А.Мердок).

Публікації автора:

  1. Исакова М.Л. Юмор Льюиса Кэрролла как черта позднего романтизма и проблемы передачи юмора (В.Набоков «Аня в стране чудес») //Від бароко до постмодернізму: Зб. наук. пр. – Д.: Вид-во Дніпропетр. нац. ун-ту, 2005. – Вип.. VII. – С. 118-123.

  2. Исакова М.Л. Айрис Мердок – против сказки //Від бароко до постмодернізму: Зб. наук. пр. – Д.: Вид-во Дніпропетр. нац. ун-ту, 2005. – Вип.. VIII. – С. 76-82.

  3. Исакова М.Л. Концепция кэрролловского dream-child в историко-литературной перспективе // Сучасні літературознавчі студії. Вип.2. Дитина і світ: проблеми культурного діалогу. Зб. наук пр. Гол. ред. В.І.Фесенко. – К.: Вид. центр. КНЛУ, 2005. – С. 50-55.

  1. Исакова М.Л. Ирония, радость и страдание в нонсенсе Т.С.Элиота и Э.Сьюэлл // Сучасні літературознавчі студії. Вип.3. Радість і страждання як чинники культури. Зб. наук пр. Гол. ред. В.І.Фесенко. – К.: Вид. центр. КНЛУ, 2006. – С. 88-93.

Додаткові публікації

  1. Isakova Maria. Anya, Aleesah, and Al’ka The Metamorphoses of Alice in Russian // Knight Letter. The Lewis Carroll Society of North America, Winter 2004, Vol. II Issue 4, Number 74. Р. 1-8.

  2. Исакова М.Л. «Нонсенс», «абсурд», «бессмыслица» как философско-эстетические концепты и термины поэтики //Materials of final international scientifically-practical conference “The Science theory and practice. Vol 30. Philological sciences. – Dnepropetrovsk, Ukraine. 2005. – С. 57-60.

  3. Исакова М.Л. Мердок и Кэрролл: формы интертекстуальности // Філологічні науки. Матеріали підсумкової конф. викладачів ДНУ., Дн-ськ: Пороги, 2006. – С. 139-141