Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Література зарубіжних країн


Нєвструєва Анастасія Олександрівна. Поетика імені у творчості Томаса Гарді (уессекський цикл романів) : Дис... канд. наук: 10.01.04 - 2008.



Анотація до роботи:

Нєвструєва А.О. Поетика імені у творчості Томаса Гарді (уессекський цикл романів). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук зі спеціальності - 10.01.04 – література зарубіжних країн. – Дніпропетровський національний університет, 2008.

У дисертації досліджується поетика імені у творчості англійського письменника Томаса Гарді в контексті епістемологічної кризи межі ХІХ – ХХ століть. Вивчення антропонімікону романів «уессекського циклу» здійснюється на основі розробок у галузі семіотики і герменевтики. У процесі аналізу творчості Томаса Гарді виділені особливі смислові коди, зашифровані в іменах персонажів, які відображають специфіку світобачення письменника. Художнє ім’я, будучи частиною міфопоетичного простору твору, розкриває унікальність філософських, ідейно-естетичних поглядів письменника. Воно концентрує у собі проблеми, що хвилювали митця, стає особливим кодом, ключем до розуміння створюваного образу. Вибір літературного періоду кінця ХІХ – початку ХХ ст. також не є випадковим. На межі ХІХ – ХХ століть формується унікальна культурна ситуація, коли у мистецтві відбувається кардинальний перегляд ставлення до художніх виражальних засобів. Відчуваючи втрату естетичної цінності художнього слова, письменники того часу вважають за потрібне повернути йому сакральність, оспівати красу, музику слова. Це прагнення об’єднує багатьох авторів і розкриває своєрідність кожного з них. Авторське слово стає творчим маніфестом, який декларує естетичну та морально-філософську позицію письменника.

Результати дослідження свідчать про унікальність філософсько-естетичних поглядів Т. Гарді, про його співпричетність до культурних процесів епохи «порубіжжя століть».

Публікації автора:

  1. Невструева А. А. Поэтика имени главного героя в романе Т. Гарди «Джуд Незаметный» // Від Бароко до Постмодернізму: Зб. наук. пр. – Д.: Вид-во ДНУ, 2000. – Вип. 4. – С. 63-68.

  2. Невструева А. А. Своеобразие имени «Габриэль Оук» в романе Т. Гарди «Вдали от обезумевшей толпы» // Вісн. Дніпропетр. ун-ту. Літературознавство. Журналістика. – Д.: Вид-во ДНУ, 2003. – Вип. 6. – С. 230-233.

  3. Невструева А. А. Художественная функция имени в романе Т. Гарди «Тэсс из рода д’Эрбервиллей» // Вісн. Дніпропетр. ун-ту. Літературознавство. Журналістика. – Д.: Вид-во ДНУ, 2005. – Вип. 7. – С. 121-125.

  4. Невструева А. А. Поэтика имени «Энджел Клэр» в романе Т. Гарди «Тэсс из рода д’Эрбервиллей» // Наук. зап. Харків. нац. ун-ту ім. Г.С. Сковороди. Сер. Літературознавство. – Х.: ППВ «Нове слово», 2005. – Вип. 2 (42). – С. 45-49.

  5. Невструева А. А. Художественная функция имени в романе Т. Гарди «В краю лесов» // Наук. зап. Харків. нац. ун-ту ім. Г.С. Сковороди. Сер. Літературознавство. – Х.: ППВ «Нове слово», 2006. – Вип. 4 (48). – Ч. 1. – С. 118-124.

  6. Невструева А. А. Художественная функция женских имен в романе Т. Гарди «Вдали от обезумевшей толпы» // Наук. зап. Харків. нац. ун-ту ім. Г.С. Сковороди. Сер. Літературознавство. – Х.: ППВ «Нове слово», 2006. – Вип. 2 (46). – Ч. 2. – С. 45-50.

  7. Невструева А. А. Художественное своеобразие имени главной героини в романе Т. Гарди «Возвращение на родину» // Вісн. Дніпропетр. ун-ту. Літературознавство. Журналістика. – Д.: Вид-во ДНУ, 2006. – Вип. 8. – С. 259-262.

  8. Невструева А. А. Поэтика художественного слова в контексте лингвистического поворота на рубеже ХІХ-ХХ вв. // Вісн. Дніпропетр. ун-ту. Літературознавство. Журналістика. – Д.: Вид-во ДНУ, 2007. – Вип. 1. – С. 146-150.