Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Івко Анна Валеріївна. Подієві аспекти музичної форми ХХ століття : Дис... канд. наук: 17.00.03 - 2008.



Анотація до роботи:

Івко А.В. Подієві аспекти музичної форми ХХ століття. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Національна музична академія України ім. П.І.Чайковського, Міністерство культури і туризму України, Київ, 2007.

Дисертація присвячена розгляду поняття музичної події – загальнофілософської універсалії, що конкретизує процес протікання музичного часу. Функціонування музичної події досліджується на прикладі музики ХХ століття, з її потенційною композиційною незаданістю, у зв'язку з чим особливо актуальним виявляється дослідження чинників регулювання форми. В роботі здійснено фундаментальний огляд категоріальних властивостей події у контексті існуючих філософських, наукових та художніх уявлень про час; досліджено принципи організації музичного часу в музиці ХХ ст.; сформовано розгалужений теоретичний апарат для аналізу подієвої структури музичного твору; створено алгоритм аналітичних операцій; розглянуто систематику музичних форм ХХ ст. за критеріями подієвих закономірностей їх організації. Проаналізовано твори композиторів ХХ століття з точки зору їхньої подієвої структури.

Публікації автора:

  1. Ивко А. О гармонической событийности и формообразующих процессах в "Скифской сюите" С.Прокофьева // Київське музикознавство. К.: КДВМУ ім. Р.М.Глієра, 2000. – Вип. 3. – С. 191-201.

  2. Ивко А. Событийность в музыке как универсалия художественного времени (о событийных аспектах музыкальной формы) // Київське музикознавство. К.: КДВМУ ім. Р.М.Глієра, 2002. – Вип. 8. – С. 53-63.

  3. Ивко А. Анализ событийности музыкального произведения: методологический контекст // Київське музикознавство. К.: КДВМУ ім. Р.М.Глієра, 2003. – Вип. 10. – С. 73-79.

  4. Ивко А. Событийные аспекты музыкального ритма // Метроритм-1. Колективна монографія. – Під ред. І.М.Юдкіна. – К., 2002 (НАН України. ІМФЕ ім.М.Т.Рильського). – С.137-140.

  5. Ивко А. Ритм как фактор событийности в музыкальном произведении // Музичне мистецтво. – Донецьк: Юго-Восток, 2004. – Вип.4. – С.51-60.

  6. Ивко А. Событийность и повторность: к постановке проблемы // Київське музикознавство. К.: КДВМУ ім. Р.М.Глієра, 2004. – Вип. 14. – С.71-77.

  7. Ивко А. Принципы векторности и безвекторности в событийной структуре музыкальной формы ХХ века // Науковий вісник НМАУ ім. П.І. Чайковського: Ars medievalis – Ars contemporalis. – К.: НМАУ ім. П.І.Чайковського, 2006. – Вип. 41. – Кн. 2. – С. 222-232.

  8. Ивко А. Феномен музыкальной целостности в событийном аспекте // Художня цілісність як феномен музичної творчості та виконавства. Науковий вісник НМАУ ім. П.І.Чайковського. – К.: НМАУ ім. П.І.Чайковського, 2005. – Вип. 48. – С.57-64.