Анотація до роботи:
Крицька І.О. Особливості творчого мислення К. Штокгаузена: серіальність, музичний час, метод медіації. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за фахом 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського, Міністерство культури і туризму України, Київ, 2008. В дисертації запропоновано концепцію творчого мислення Карлгайнца Штокгаузена (музичного, художнього, наукового, філософського, міфопоетичного) як цілісного феномену культури 2-ї половини ХХ – початку ХХІ сторіччя. Тип мислення композитора визначено як серіальний, досліджено його фундаментальну категорію – музичний час та розкрито один з найважливіших методів – метод медіації. На матеріалі музично-теоретичних та філософсько-естетичних текстів композитора, фортепіанної музики 50-х років ХХ – початку ХХІ сторіччя, зокрема творів Клавірштюк ХІ та Природні тривалості, Третя година мегациклу Звук, а також творів Групи, Міри часу, Вознесіння, Перша година мегациклу Звук та ін. висвітлюється цілісність музично-філософського світогляду і творчості К. Штокгаузена, визначаються константи творчого мислення композитора у контексті їх історичних та культурологічних передумов, аналізується нова естетика звуку, досліджується теорія музичного часу та її трансформація в композиційний метод, виявляється ґенеза алеаторики з серіальної та електронної музики, розкривається формування нової поетики можливості в мистецтві. В роботі також пропонується авторський метод мобільного аналізу алеаторичної музики та розробляється термінологія для опису художніх явищ Нової музики. |