Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Література зарубіжних країн


Петрусь Олеся Василівна. Особливості наративної стратегії в біографічній прозі Пітера Акройда. : Дис... канд. наук: 10.01.04 - 2008.



Анотація до роботи:

Петрусь О.В. Особливості наративної стратегії в біографічній прозі Пітера Акройда. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.04 – література зарубіжних країн. – Дніпропетровський національний університет. – Дніпропетровськ, 2008.

У роботі докладно розглянуто біографічну прозу сучасного англійського письменника Пітера Акройда з точки зору використання наративних засобів. Контекстом дослідження обрано досягнення наратологіїї і вплив естетики постмодернізму на видозміну біографічного канону. До уваги беруться літературно-критичні погляди письменника, представлені у статтях 70-90-х років, а також металітературний аспект його художніх творів, проаналізований в контексті літературознавства другої половини ХХ ст., зокрема, структуралізму, постструктуралізму, деконструктивізму та герменевтики. У дисертації доводиться, що творчість П. Акройда яскраво демонструє ті видозміни світоглядного, естетичного і поетологічного характеру, які властиві сучасній добі, а саме: відмову від усталених істин і авторитетів, сумнів щодо можливості точного відтворення подій минулого або життя конкретно-історичної особи, багаторівневу метафоричну гру, інтертекстуальність, подвійне кодування, цитатно-пародійну природу тексту, ризоматичність, фрагментарність та інші.

Публікації автора:

  1. Особливості біографічного дискурсу П. Акройда // Наукові записки: Серія: Літературознавство 2 (15). – Вип. XV. – Тернопіль: ТНПУ, 2004. – С. 407 – 419.

  2. Ризоматична структура художнього образу в творчості П. Акройда // Питання літературознавства. Науковий збірник. – Вип. 12 (69). – Чернівці: „Рута”, 2005. – С. 80 – 88.

  3. Взаємодія оповідних інстанцій в романі „Записки Платона” П. Акройда // Наукові записки: Серія: Літературознавство 2 (18). – Вип. XVIII. – Тернопіль: ТНПУ, 2006. – С. 332 – 346.

  4. Функціональність сну в англійському утопічному романі // Вісник Львівського університету. Серія іноземні мови. – Вип. 13. – Львів: Видавничий центр ЛНУ ім. І. Франка, 2006. – С. 260 – 270.

  5. Проблема інтертекстуальності у романі П. Акройда „Чаттертон” // Від бароко до постмодернізму. Збірник наукових праць. – Вип. 10. – Дніпропетровськ: РВВ ДНУ, 2006. – С. 116 – 124.

  6. Принцип постмодерністичної чутливості у романі „Записки Платона” П. Акройда // Іноземна філологія. – Вип. 118. – Львів: Видавничий центр ЛНУ ім. І. Франка, 2007. – С. 229 – 237.

  7. Пошук дитиною національної та особистісної ідентичності в романі Пітера Акройда „Англійська музика” // Іноземна філологія. – Вип. 119. – Львів: Видавничий центр ЛНУ ім. І. Франка, 2007. – С. 200 – 206.

  8. Особливості наративної організації „Біографії Шекспіра” Пітера Акройда // Гуманітарний вісник. Серія: Іноземна філологія: Всеукр. зб. наук. пр. Число 11: Том 1. – Черкаси: ЧДТУ, 2007. – С. 109 – 114.

  9. Гра з жанром як наративний засіб у дослідженні „Лондон. Біографія” Пітера Акройда // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Серія: Філологічні науки. – Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2007. – С. 75 – 78.

  10. Деконструкція „біографічного” канону в романах Пітера Акройда // Наукові праці: Науково-методичний журнал. – Т.80. Вип. 67. Філологія. Літературознавство. – Миколаїв: МДГУ ім. Петра Могили, 2008. – С. 90 – 95.