Анотація до роботи:
Федас В. В. Науково-теоретичні засади фольклористичної діяльності Михайла Максимовича. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук із спеціальності 10. 01. 07 – фольклористика. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка. – Київ, 2005. У дисертації вперше здійснено спробу цілісного та системного представлення науково-теоретичної лабораторії Михайла Максимовича. У дослідженні проаналізовано бароково-кордоцентричні передумови концепції розвитку словесності. Основна увага зосереджена на з’ясуванні витоків концепцій розвитку словесності, народності, історизму, які були підвалинами наукового світогляду М. Максимовича. Дисертант акцентує увагу на тому, що М. Максимович, укладаючи збірники пісень, продумуючи коментарі до них, представляючи свої етнографічні розвідки, керувався історичним, соціально-антропологічним, смисловим та стилістично-текстуальним чинниками. У дисертації простежується вплив дослідницької діяльності Михайла Максимовича на розвиток української фольклористики, зокрема, використання у фольклористичній лабораторії О. Бодянського, П. Куліша, М. Костомарова, І. Франка, М. Драгоманова, М. Грушевського, Ф. Колесси та ін. принципів і чинників, запроваджених М. Максимовичем. Дисертант розглядає фольклористичну діяльність Михайла Максимовича як певну складову світового еволюційного контексту народознавчих пошуків. У дисертації стверджується, що системні науково-теоретичні здобутки Михайла Максимовича у царині фольклористики сприяли подальшим дослідженням методологічного арсеналу у цій сфері наукових знань. |