Анотація до роботи:
Суббота О.В. Музична моторність як категорія музикознавства. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Одеська державна музична академія імені А.В.Нежданової. – Одеса, 2005. Дисертація присвячена дослідженню категорії музичної моторності на основі концепційного підходу, який дозволяє виявити її подвійний смисл як музичного явища та музикознавчого поняття. Досліджено генезис, шляхи розвитку, системні зв’язки музичної моторності. Визначені складові концепційного полю музичної моторності та її власної структури. Залучені і аргументовані нові терміни, що є супутніми категорії «музична моторність»: музичний жест, артикуляційно-ритмічна формула, квомота, моторне інтонування, моторна інтонація, музичні моторні універсалії, моторний фонд жанру, музично-моторний базис культури чи епохи, моторний образ всесвіту. Створена жанрово-стилістична типологія музичної моторності. Аналітичний матеріал дослідження підтверджує положення, що музична моторність виявляється як енергетична структурність музичного руху та є логіко-семантичним прототипом художнього образу у музиці. |