12. Германчук Вікторія Віталіївна. Кінематографічна модель інтуїтивізму в контексті культуротворчих процесів ХХ століття: дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв. - К., 2004.
Анотація до роботи:
Германчук В.В. Кінематографічна модель інтуїтивізму в контексті культуротворчих процесів ХХ століття. – Рукопис.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.01 – теорія та історія культури. – Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв, Київ, 2004.
У дисертаційній роботі здійснено аналіз інтуїтивістського напряму – потужного стимулу художніх пошуків провідних кіномитців Європи і розглянуто ті аспекти класичного інтуїтивізму та його модифікацій, які дістали оригінального рішення в практиці європейського кінематографа. Вперше в українському мистецтвознавстві здійснено цілісне осмислення досвіду кіноінтерпретації класичних бергсонівських теорій – “зворотного часу” та “штучного простору”, а також розглянуто особливості кінематографічного втілення концепції аттантизму, “школи погляду” та принципу “речовизму”. Аналіз специфіки осмислення зазначених аспектів інтуїтивізму, зумовив необхідність звернення до одних і тих самих фільмів задля наголосу на свідомому чи позасвідомому прагненні митців до всебічної інтерпретації засадничих і модифікованих принципів інтуїтивістської теорії, що дає підстави говорити про потужний теоретико-практичний діалог на цьому терені. У дисертації показано, що інтуїтивістські кінематографічні пошуки подолали територіальні кордони французького культурного регіону і виявили своє яскраве втілення у фільмах представників італійського та іспанського кіномистецтва. Здобувачем розглянуто особливості кінематографічного втілення бергсонівських категорій “зворотного часу” та “штучного простору”, а також принципу “речовизму” у творчості С.Параджанова, що засвідчило активізацію входження теорії інтуїтивізму у європейське кіномистецтво другої половини ХХ століття.
Публікації автора:
Германчук В.В. Французьке кіномистецтво 30-х років: інтуїтивізм як філософсько-естетичне підгрунтя “поетичного реалізму” // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури: Зб. наук. праць. – К.: ДАКККіМ. – 2000. – Вип. ІV-V. – Ч. І. – С. 219-230. – 0,5 др. арк.
Германчук В. Інтуїтивістські пошуки кіномитців в умовах 20 – 30-х років ХХ ст. // Мистецтво екрана. – Вінниця: ГЛОБУС-ПРЕСС. – 2001. – Вип. І. – С. 155-164. – 0,5 др. арк.
Германчук В.В. Поетичний реалізм в історичній динаміці романтизму // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури: Зб. наукових праць. – К.: ДАКККіМ. – 2001. – Вип. VІ. – Ч. І. – С. 163-174. –
0,5 др. арк.
Германчук В. Кінематографічний простір інтуїтивізму: творчість Карлоса Саури // Культура і Сучасність: Альманах. – К.: ДАКККіМ. – 2003. - № 1. – С. 33-40. – 0,5 др. арк.
Литвиненко В. Інтуїтивізм: досвід кінематографічної інтерпретації // Актуальні філософські та культурологічні проблеми сучасності: Зб. наук. праць (Альманах). – К.: Тов-во “Знання” України. – 2000. – С. 329-337. – 0,5 др. арк.
Германчук В. Інтуїтивістські виміри в творчості С.Параджанова // Вісник Чернігівського держ. педагог. ун-ту ім. Т.Г.Шевченка. – Чернігів: ЧДПУ. – Вип. 20. – 2003. – С. 106-110. – 0,4 др. арк.
Германчук В. Принцип міжпредметного зв’язку у сучасному гуманітарному знанні // Тези доп. всеукр. наук.-практ. конф. “Професійна мистецька освіта: діалог традицій та інновацій”. – К.: ДАКККіМ. – 2000. – С. 62-64.
Германчук В. Кінематографічна модифікація інтуїтивізму як рефлексія теорії А.Бергсона // Мат. наук.-практ. конф. “Кіноосвіта в Україні. Сучасний стан. Проблеми розвитку. – К.: НПУ ім. М.П.Драгоманова. – 2000. – С. 69-72.
Германчук В. Культурологічні виміри французького кіномистецтва // Мат. міжнар. наук.-практ. конф. “Обдарована особистість: пошук, розвиток, допомога. – К.: “ВОNA MENTE”. – 2002. – С. 79-80.
Германчук В.В. Інтуїтивізм і кіномистецтво: у пошуках діалогу // Мат. міжнародн. наук. конф. “Творчість у контексті розвитку людини”. – К.: Новий Акрополь. – 2003. – Част 3. – С. 4-6. – 0,3 др. арк.