Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Порівняльне літературознавство


Лупак Наталія Миколаївна. Художня та літературно-музична інтерпретації образу І. Мазепи (епопея Б. Лепкого "Мазепа" та опера П. Чайковського "Мазепа") : Дис... канд. наук: 10.01.05 - 2007.



Анотація до роботи:

Лупак Н. М. Художня та літературно-музична інтерпретації образу І. Мазепи (епопея Б. Лепкого „Мазепа” та опера П. Чайковського „Мазепа”). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.05 – порівняльне літературознавство. – Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. – Тернопіль, 2007.

У дисертації досліджується образ Мазепи в контексті європейської культури крізь синтез і взаємодію різних видів мистецтва (зокрема літератури і музики). Зіставляючи неоднозначні та суперечливі погляди щодо тлумачення постаті українського гетьмана, з’ясовуються історичні, соціальні, національні обставини виникнення того чи іншого мистецького твору, а також специфіка характеротворчих засобів окремого виду мистецтва.

Феномен буття постаті І. Мазепи у літературно-музичному контактному просторі базується на концепції діалогу і семіосфери, зокрема на одному з постулатів: необхідною передумовою діалогу є асиметрія, яка виявляється в різниці семіотичних структур його учасників.

Вибудовуючи музичну концепцію творчості Б. Лепкого, враховуються джерела музичності художньої мови письменника, виявляються синтетичні способи досягнення літературним твором музичного ефекту.

Публікації автора:

  1. Лупак Н. М. Огляд творів мистецтва, присвячених великому українському гетьману Івану Мазепі // Мандрівець. – 2002. – №3. – С. 31-33.

  2. Лупак Н. М. Тріумф чи трагедія Івана Мазепи? // Мандрівець. – 2003. – №2. – С.31-35.

  3. Лупак Н. М. Музично-пісенний компонент у структурі образу Мазепи в пенталогії Б.Лепкого „Мазепа” // Наукові записки. Серія: Літературознавство. – Тернопіль: ТНПУ ім. В.Гнатюка, 2005. – Вип. ХVІ. – С.56-62.

  4. Лупак Н. М. Роль синтезу мистецтв і компаративістичного дискурсу в літературній рецепції образу Мазепи // Міжнаціональні горизонти і компаративістичний дискурс сучасних літературознавчих студій. Монографія / За ред. Р. Гром’яка. – Тернопіль: Ред.-вид. відділ ТНПУ, 2005. – С.157-173.

  5. Лупак Н. М. Контрапункт як музичний термін і його компаративістичне наповнення // Терміноситстеми сучасного літературознавства: досвід розробки і проблеми: Науковий семінар / За ред. Р. Гром’яка. – Тернопіль: Ред.-вид. відділ ТНПУ, 2006. – С.225-230.

  6. Лупак Н. М. Семантико-смислові зміщення музичної термінології в епопеї Б.Лепкого „Мазепа” // Вісник Житомирського державного університету ім. І. Франка. – Житомир: Ред.-вид. відділ ЖДУ, 2006. – №26. – С.151-154.

  7. Лупак Н. М. Конфлікт інтерпретацій у літературно-музичному просторі // Герменевтика і проблеми літературознавчої інтерпретації. Монографія / За ред. Р. Гром’яка. – Тернопіль: Ред.-вид. відділ ТНПУ, 2006. – С. 95 – 123.