Анотація до роботи:
Ткач Л.М. Художні модуси українського декадансу (компаративний аспект). – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.05 – порівняльне літературознавство. Дніпропетровський національний університет ім. О.Гончара, Дніпропетровськ, 2008. Дисертація присвячена вивченню літературної специфіки українського декадансу в аспекті модусів художності; розглядається варіативне наповнення таких модусів художності як «декаданс», «рубіж віків», «fin de siecle» у типологічній співвіднесеності європейського та українського літературного досвіду. Висвітлюється зв'язок художніх модусів декадансу з модусами інших літературних епох. Стверджується, що український декаданс не реалізував себе як цілісний і завершений проект, але проявився на рівні художніх модусів у творчості багатьох представників української літератури, для яких декаденство стало більше даниною часу, об’єктивним віянням культури на переході до інших мистецьких можливостей, необхідим посередником входження до європейського культурного контексту. Зазначається вплив ідей Ш.Бодлера, Ф. Ніцше, Р.Вагнера, М.Шелера, П.Верлена та інших «володарів думок» на формування української пре- і власне декадентської модусності на матеріалі творів І.Манжури, І.Франка, А.Кримського, М.Вороного, О.Олеся, Г.Чупринки, П.Тичини та ін. |