Анотація до роботи:
Забірченко В. А. Категорія часу в фортепіанній поетиці С. В. Рахманінова.– Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 –– музичне мистецтво. Одеська державна музична академія імені А. В. Нежданової. Одеса, 2007. У дисертації пропонується теорія музичної темпоральності у зв’язку з вивченням фортепіанної творчості С. В. Рахманінова. Категорія часу в музиці Рахманінова розглядається як стильовий чинник, визначальна складова композиторського мислення та естетична ідея. Фортепіанна творчість С. В. Рахманінова вивчається в єдності її композиторської і виконавської сторін, що дозволяє розкривати наскрізне системне значення темпоральності в фортепіанній поетиці композитора. Музична темпоральність досліджується у зв’язку з феноменом циклічності, що дозволяє розширювати уявлення про процеси циклоутворення в музиці. Розкривається базове методологічне значення вчення О. Лосєва про музичний час, головні положення якого стають теоретичними передумовами музикознавчого та виконавського стилістичного аналізу фортепіанних творів С. В. Рахманінова. Виявлення циклічного типу темпоральності на всіх рівнях музичної поетики дозволяє створювати цілісну модель фортепіанної творчості С. В. Рахманінова. |