Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Технічна естетика


792. Соболєв Олександр Валерійович. Інтеграція дизайну і маркетингу в сучасній проектній культурі: дис... канд. мистецтвознавства: 05.01.03 / Харківська держ. академія дизайну і мистецтв. - Х., 2004.



Анотація до роботи:

Соболєв О. В. Інтеграція дизайну і маркетингу в сучасній проектній культурі. — Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за фахом 05.01.03 — технічна естетика. — Харківська державна академія дизайну і мистецтв. — Харків, 2004.

Дисертація присвячена дослідженню інтеграції дизайну і маркетингу як значного явища в сучасній проектній культурі. Проаналізовано основні еволюційні зміни в дизайні, виділені специфічні стратегії проектування у дизайні-процесі. На основі проведеного в роботі аналізу дизайн-процесу виявлені особливості інтеграції дизайну і маркетингу, що безпосередньо впливають на створення об’єктів дизайну. Проаналізовані й введені в теорію і професійну практику дизайну методологічні принципи і форми організації такого нового напрямку в проектній культурі в рамках дослідного етапу, як маркетингові дослідження в дизайні. У дослідження включені роботи українських, російських, а також закордонних дизайнерів і фахівців в області маркетингу і реклами кінця XX - початку XXI століття, визначені характерні риси аналітичної функції маркетингу в дизайні. Відзначено, що інтеграція дизайну і маркетингу, що посилилася на сучасному єтапі розвитку проектній культурі демонструє важливість і актуальність впровадження аналітичної функції маркетингу в складі дослідного етапу проектно-художньої діяльності.

Висновки за темою дисертації узагальнюють дослідження особливостей інтеграції дизайну і маркетингу на сучасному етапі проектної культури.

1. Аналіз спеціальної літератури за темою дисертації дозволив виявити особливості маркетингу як діяльності, спрямованої на вирішення питань, пов’язаних з розробкою нових проектних ідей, товарів, послуг, їхньою вартісною оцінкою залежно від попиту просування товару до споживача з метою задоволення його життєвонеобхідних потреб і реальних купівельних оцінок асортименту і якості товарів.

Виявлено, що процес інтеграції маркетингу і дизайну на сучасному етапі розвитку проектної культури не знайшов відображення у спеціальній літературі за винятком нечисленних публікацій, в яких означені актуальність і доцільність цього процесу.

2. Виявлено основні принципи маркетингу, якими є орієнтація кінцевих результатів виробництва на реальні вимоги й потреби споживачів. Визначено основні функції маркетингу: аналітичну, виробничу, збутову (функція продажів), керування і контролю. Виявлено основні поняття маркетингу: потребу і попит. Розглянуто головні елементи маркетингу: товар, ціна, розподіл, просування товару на ринку, що складають комплекс маркетингу — сукупність маркетингових засобів, структура яких забезпечує досягнення поставленої мети і вирішення маркетингових завдань. У результаті розгляду дизайну і маркетингу як єдиного процесу виявлено етапи маркетингової діяльності, в яких бере участь дизайн: при розробці товару, виробництві товару, розробці «життєвого циклу», при просуванні товару на ринок.

Доведено, що дизайн визначається як вид ціннісного регулювання людських відносин через масову комунікацію маркетингу і торгівлі, відіграє в суспільстві значно більшу роль, ніж просто «інструмент» ціледосягнення маркетингу.

3. У процесі аналізу «життєвого циклу» товару виявлено, що дизайн є ефективним засобом продовження цього циклу, оскільки промислові товари є головним засобом здійснення регулятивної функції маркетингу, а дизайн, у свою чергу, найважливішим засобом надання товарам маркетингових властивостей.

4. Встановлено, що реклама і брендінг як об’єкти дизайну є основними елементами в системі маркетингових комунікацій, функціями яких є формування попиту і стимулювання збуту товарів, що безпосередньо залежать від творчої ідеї дизайнера.

5. Визначено основні поняття корпоративного стилю в контексті маркетингових комунікацій і його основні цілі: ідентифікація виробів фірми і вказує на зв’язок їх з виробником, виділення товарів фірми із загальної маси аналогічних товарів конкурентів, використання елементів корпоративного стилю як носіїв реклами. Встановлено, що система корпоративного стилю містить в собі наступні елементи: товарний знак, логотип, фірмовий блок, фірмове гасло , фірмовий колір, фірмовий комплект шрифтів, інші фірмові константи (сувенірна продукція, форма одягу, упаковка), рекламно-поліграфічну продукцію, корпоративний сайт, мультимедійну презентацію.

Виявлено роль сучаснії упаковки як елемента корпоративного стилю, яка полягає в цілісності якості й кількості товару, виконанні рекламної функції, спрямованої на вираження особливостей корпоративного стилю, виділенні товару серед конкуруючих аналогів і забезпеченні візннання виробника і товарної марки.

6. Встановлено, що маркетингові дослідження в дизайні використовуються на етапах систематизації й аналізу інформації про стан ринку, товарів, категорії споживачів і ціноутворення. Основою маркетингових досліджень є загальнонаукові й аналітико-прогностичні прийоми, запозичені з різних областей знань: соціології, психології, антропології, екології, ергономіки, естетики і теорії дизайну. Визначено, що в процесі маркетингових досліджень вирішується аналітична функція, що зв’язує споживачів, конкурентів з дизайнером за допомогою інформації, яка використовується для розпізнавання і визначення проблем, пов’язаних з розробкою, оптимізацією та оцінкою результатів дизайн-процесу, визначення його ефективності, розуміння проектних цілей.

7. Проаналізовано і наведено етапи маркетингових досліджень у проектній діяльності дизайнера:

— визначення проблеми і цілей маркетингових досліджень;

— визначення об’єктів маркетингових дослідження;

— розробка плану маркетингових дослідження;

— збір інформації щодо проектованого об’єкта;

— аналіз маркетингової інформації;

— подання результатів у формі звіту.

Доведено, що на дослідному етапі дизайн-процесу доцільне проведення багаторівневих маркетингових досліджень, що передбачають уточнення проектних задач, розробку дизайн-сценарію наступних дій щодо процесу проектування об’єкта дизайну, орієнтацію об’єктів дизайну на прогнозований тип споживача.

Публікації автора:

1. Соболев О. В. Основні етапи взаємодії дизайну і маркетингу // Вiсник ХДАДМ. — Х.: ХДАДМ. — 2001.—№4. — С. 103-107.

2. Соболев А. В. Маркетинговые исследования в дизайне на новом этапе развития Харьковской государственной школы дизайна и искусств // Вiсник ХДАДМ. — Х.: ХДАДМ. — 2001. — №5. — С.108-110.

3. Соболєв О. В. Реклама в системі маркетингових комуникацій // Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті.— Х.: ХДАДМ. — 2001 — 2002. — №2-3/1. — С. 42-44.

4. Соболев А. В. Реклама как объект дизайна // Молода мистецька наука України. — Х.: ХДАДМ. — 2002. — №1. — С. 45-47.

5. Соболев А. В. Интеграция маркетинга и дизайна в контексте развития национальной модели дизайна // Вiсник ХДАДМ. — Х.: ХДАДМ. — 2002. — №6. — С. 273-275.

6. Соболєв О. В. Дизайн як «інструмент» маркетингу // Вiсник ХДАДМ. — Х.: ХДАДМ. — 2002. — №7. — С. 7-14.

7. Соболев А. В. Применение маркетинговых методов в проектной деятельности // Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті. — Х.: ХДАДМ. — 2003.—№1-2. — С. 58-60.

8. Соболев А. В. Применение аналитической функции маркетинга в проектно-художественной деятельности дизайнера // Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті. — Х.: ХДАДМ. — 2003 — 2004.— .№3-4, 1-2 — С. 144-146.