Анотація до роботи:
Авдєєва Л.В. Імпресіоністське начало в ліриці Ігоря Сєверяніна. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.02 – російська література. – Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України, Київ, 2002. Захищається рукопис, в якому вперше проводиться дослідження імпресіоністського начала в ліриці Ігоря Сєверяніна. Виявлено синкретизм власне поетичного, живописного та музичного начал, взаємопроникнення прийомів. Встановлено, що синестетичність виступає основним фактором формування структури поетичного образу. Проведено паралелі між естетикою лірики Сєверяніна і живопису кінця XIX – початку XX ст. (російського та західноєвропейського). Уперше виконано докладний аналіз живописно-зображального начала у Ігоря Сєверяніна. При цьому виділені й докладно розглянуті як пейзаж, портрет, інтер’єр, колористика, так і своєрідно перенесені в поетичну сферу живописні прийоми, що застосовуються в них. Вперше здійснено аналіз музичності лірики Ігоря Сєверяніна, причому не тільки докладно проаналізовано музичну стихію, від звуків до музичних асоціацій, але й виділено віршовий твір («Друга симфонія»), композицію якого створено у відповідності з законами сонатно-симфонічної форми. Досліджено психологізм, визначено основні особливості структури образів та прийоми художньої типізації. Розглянуто також вплив скандинавського імпресіонізму на лірику Ігоря Сєверяніна. |