Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Теорія та історія культури


33. Чечель Наталія Петрівна. Дискурс стилю в ретроспективі української видовищної і драматичної культури: дис... д-ра філос. наук: 17.00.01 / Київський національний ун- т ім. Тараса Шевченка. - К., 2005.



Анотація до роботи:

Чечель Н.П. Дискурс стилю в ретроспективі української видовищної і драматичної культури. — Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософських наук за спеціальністю 17.00.01 — теорія та історія культури (філософські науки). — Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2005.

У дисертації розглянуто стильовий дискурс української видовищної і драматичної культури як систему знаків у процесі їхнього застосування з перспективи трансформацій образу Людини і Світу, що суттєво корегує емпіричні методи її вивчення та показує філософський зміст мистецтва театру. Обгрунтовується концепція органічності і тяглості української видовищної і драматичної культури, що заперечує наслідувально-фрагментарну модель розвитку національного сценічного мистецтва, забезпечуючи її входження в систему великих стилів європейської культури. Простежуючи логіку формування національного стилю, виявлено його універсальну структуру, пов’язану з виробленям концепції ігрового полістилістизму як консолідуючої суспільно-художньої ідеї, втіленої у різноманітних формах і субстанціях. Формалізовано поняття стилю як матеріалізованого світовідчування та підкреслено момент центральності стилю як семіотичної мови стильоцентризму.

Публікації автора:

1. Чечель Н. П. Повертаючи стиль: філософсько-антропологічний дискурс української видовищної і драматичної культури від початків до ХVІІІ ст.: Монографія. — К.: Вид. ПАРАПАН, 2004. — 240 с.

2. Чечель Н. П. Українське театральне відродження: Західна класика на українській сцені 1920 — 1930-х років. Проблеми трагедійної вистави: Монографія. — К.: Наук. думка, 1993. — 144 с.

3. Чечель Н. П. Стилістичні принципи української видовищної і драматичної культури доби козаччини та вертепне дійство // Мультіверсум. — К., 2004. — Вип. 40. — С. 97-106.

4. Чечель Н. П. Культурно-мистецький розквіт в Україні XVIII ст. як філософська проблема // Практична філософія. — К., 2004. — № 2. — С. 192-196.

5. Чечель Н. П. Дискурс стилю в європейській культурі XIV — XVI століть // Філософські обрії: Наук.-теоретич. часопис. — Київ — Полтава, 2004. — Вип. 11. — С. 190-201.

6. Чечель Н. П. Стилістика української видовищної і драматичної культури періоду Гетьманщини // Наукові записки: Релігієзнавство. Культурологія. Філософія. (Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова.) — К., 2004. — Вип. 14. — С. 239-247.

7. Чечель Н. П. Інтерпретативні культурні системи Кам’яної доби // Філософська думка. — К., 2004. — № 1. — С. 15-26.

8. Чечель Н. П. Антропологічна перспектива народно-містеріального театру в Україні // Мультіверсум.- К., 2004. — Вип. 39. — С. 238-246.

9. Чечель Н. П. Польсько-Литовська доба в середньовічній Україні та ігровий наратив // Перспективи. — Одеса, 2003. — № 4. — С. 62-66.

10. Чечель Н. П. Філософсько-антропологічний дискурс українського шкільного театру XVIII ст. // Актуальні філософські та культурологічні проблеми сучасності: Зб. наук. пр. — Вип. 12. — К.: Віпол, 2003. — С. 59-65.

11. Чечель Н. П. Схід-Захід: Стильова парадигма // Актуальні філософські та культурологічні проблеми сучасності: Зб. наук. пр. — Вип. 11. — К.: Віпол, 2003.— С. 220-226.

12. Чечель Н. П. Еволюція образу людини і світу в перспективі стильового дискурсу // Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв. — К., 2003. — № 4. — С. 10-14.

13. Чечель Н. П. Поняття стилю в термінах філософії // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури: Зб. наук. пр. — Вип. Х. — К., 2003. — С. 72-80.

14. Чечель Н. П. Явище "тотального театру" як феномен української козацької культури // Мультіверсум. — К., 2003. — Вип. 35. — С. 175-183.

15. Чечель Н. П. Стильові горизонти видовищної і драматичної культури Київської Русі // Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв. — К., 2003. — № 3. — С. 12-18.

16. Чечель Н. П. Проблема класифікації стилю в західних джерелах // Вісник КНУ: Філософія. Політологія. — Вип. 51. — К., 2003. — С. 143-150.

17. Чечель Н. П. Світоглядні метаморфози європейської культури: від 1789 року до кризи гуманізму // Практична філософія. — К., 2003. — № 3. — С. 56-62.

18. Чечель Н. П. Генеза світоглядних метаморфоз європейської культури: від Античності до Просвітництва // Практична філософія. — К., 2003. —

№ 2. — С. 142-149.

19. Чечель Н. П. Культурфілософський дискурс української видовищної і драматичної культури: Ревізія канону // Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв. — К., 2003. — № 2. — С. 11-17.

20. Чечель Н. П. Антропологічні наративи народно-обрядового театру Давньої України // Культура і сучасність: Альманах. — К., 2003. — № 1. — С. 15-21.

21. Чечель Н. П. До історії стилістичної парадигми української культури // Практична філософія. — К., 2002. — № 2. — С. 74-81.

22. Чечель Н. П. Людина як категорія, як ідея, як образ, як світ // Вісник КНУ: Філософія Політологія. — Вип. 40. — К., 2002. — С. 217-221.

23. Чечель Н. П. Філософія театру й антропологія стилю: До постановки проблеми // Вісник КНУ: Філософія Політологія. — Вип. 36. — К., 2001. — С. 13-15.