Анотація до роботи:
Кучма Олена Петрівна. Діалогічність як принцип стильового мислення в музиці 2-ої половини ХХ століття (на прикладі творчості Р. Щедріна). – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Одеська державна музична академія ім. А. В. Нежданової. – Одеса, 2008. Дисертаційне дослідження присвячено проблемі стильового діалогу в музиці, яка розглядається на прикладі творчості одного з найвидатніших композиторів сучасності Родіона Щедріна. Мета роботи заключається у виявленні змісту явища стильового діалогу та його ролі в музиці ХХ століття. В дослідженні пропонується розглядати особливості стилеутворення в музиці другої половини ХХ століття в співвіднесеності з ціннісним аспектом композиторської творчості. Автор пропонує простежити стильові процеси музики ХХ століття в контексті домінуючої тенденції культури ХХ століття, яку визначає як поліфонічність, що дозволяє визначити ціннісну роль творчого процесу та співвіднести мистецькі процеси з філософським осмисленням стану сучасної культури. Запропонований підхід дозволяє звести до системи особливості стилеутворення в музиці ХХ століття, починаючи від формування творчого напрямку (феномен неостилів) та закінчуючи деякими стилістичними особливостями твору (жанрово-стильовими запозиченнями). Відповідно до концепції діалогу М. Бахтіна уточнюється поняття та зміст категорії стилю. |