Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Теорія літератури


Ротберг Наталя Володимирівна. Діалогічна природа рок-твору : Дис... канд. наук: 10.01.06 - 2007.



Анотація до роботи:

Ройтберг Н.В. Діалогічна природа рок-твору. Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.06 теорія літератури та художньої культури. – Донецький національний університет. Донецьк, 2007.

Дисертацію присвячено рок-жанру та діалогічній природі рок-твору як актуальним питанням сучасного літературознавства. Рок-культура розглядається як прояв концептів «філософії діалогу» на художньому рівні. Автор приділяє найбільшу увагу вербальній компоненті рок-творів. Проаналізовано різні типи діалогу (дискурс, діалог як такий, комунікація, буття-спілкування) і діалогічна сутність слова. У роботі наголошується, що рок-автор та рок-герой можуть бути ототожнені та мають фігуру трикстера (міфологічного анти-героя), а також співвідносяться з постаттю Месії.

Рок-культура – це феномен постфольклору та неосинкретизму. Головні риси її поетики зумовлені впливом синтетичного характеру рок-творів (вербальний, музичний та виконавчий субтексти в інтегрованому тексті). Творчість рок-виконавців ґрунтується на ідеях представників діалогічної філософії: твори Я. Дягілєвої тяжіють до «діалогіки» М. Бубера, К. Кінчева – до «діалогічного принципу» М. Бахтіна, О. Башлачова – до «мета-етики» Е. Левінаса.

Діалогічна природа рок-твору фундирується поняттям «трансгресія» як феноменом некласичної філософії, що позначає подолання неподоланої межі.

Публікації автора:

  1. Философия рок-культуры (к постановке проблемы) // Матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції «Людина, культура, техніка в новому тисячолітті». Харків, 27-28 квітня 2004 р. – Х.: ХАІ, 2004. – С. 12-15.

  2. Маска русского рока: трикстер // Литературоведческий сборник. – Вып. 19. – Донецк: ДонНУ, 2004. – С. 157-165.

  3. Понятие рок-жанра // Литературоведческий сборник. – Вып. 21-22. – Донецк: ДонНУ, 2005. – С. 82-90.

4. Про «науковість» сучасної філології та теорії літератури // Шевченківська весна: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих вчених, присвяченої 60-річчю Великої Перемоги / За заг. ред. проф. О.К. Закусила. – Вип. ІІІ: У 2-х част. – Ч. 1. Гуманітарні науки. – К.: Логос, 2005. – 402 с. – С. 275-277.

5. Маски русского рока: шут, скоморох, юродивый // Литературоведческий сборник. – Вып. 23-24. – Донецк: ДонНУ, 2005. – С. 196-207.

6. Слово и поступок: к поэтике русского рока // Литературоведческий сборник. – Вып. 26-27. – Донецк: ДонНУ, 2006. – С. 77-86.

7. Рок-культура как феномен постфольклора // Третьи Лазаревские чтения: Традиционная культура сегодня: теория и практика: Материалы Всерос. науч. конф. с междунар. участием. Челябинск, 21-23 февраля 2006 г.: в 3 ч. – Челябинск, 2006. – Ч. 1. – 370 с. – С. 17-21.

8. Пассивность, Инаковость и Ан-архия, или Три парадокса Эммануэля Левинаса // Тринадцатая ежегодная Международная Междисциплинарная конференция по Иудаике. Москва, 31 января-2 февраля 2006 г.: Тезисы докладов. – М., 2006. – 24 с. – С. 12-13.