Богачевська Лілія Орестівна. Чарлз Діккенс і українська література: проблеми рецепції та типології : Дис... канд. наук: 10.01.05 - 2007.
Анотація до роботи:
Богачевська Л. О. Чарлз Діккенс і українська література: проблеми рецепції та типології. – Рукопис.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.05 – порівняльне літературознавство. – Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. – Тернопіль, 2007.
Дисертація присвячена осмисленню творчості Ч. Діккенса в контексті англійсько-українських взаємин ХІХ – ХХ століття. Здійснюється аналіз рецепції художнього доробку англійського романіста українською літературно-критичною думкою, простежується історія україномовних перекладів прози письменника, досліджуються різночасові інтерпретації «Тяжких часів» Ч. Діккенса. Типологічні зіставлення художнього доробку англійського автора з творами представників української літератури ХІХ – поч. ХХ (Г. Квітки-Основ’яненка, М. Гоголя, Леся Мартовича, Т. Шевченка, І. Франка, В. Винниченка) свідчать про спільні та відмінні риси застосування прийомів і засобів гумору, сатири та творче засвоєння майстрами слова «моделі «дитина і світ», що виникають завдяки соціально-типологічним, літературно-типологічним, психолого-типологічним сходженням.
Публікації автора:
Типологічні особливості автобіографічних творів (на матеріалі повісті «Художник» Т. Шевченка та роману «Девід Копперфілд» Ч. Діккенса) // Наукові записки. Серія: Літературознавство. – Тернопіль: ТДПУ, 2001. – Вип. 9. – С. 209—216 (0,7 др. а.).
Різдвяна тематика в оповіданні Ч. Діккенса. «Різдвяна пісня у прозі» та повісті М. Гоголя «Ніч перед Різдвом» // Вісник Прикарпатського університету. Філологія. – Випуск 6. – Івано-Франківськ: Плай, 2001. – С. 174—181(0,7 др. а.).
Художнє втілення дитячих образів у творчій спадщині Ч. Діккенса та В. Винниченка (на матеріалах романів «Олівер Твіст», «Домбі і син», «Холодний дім» та оповідань «Кумедія з Костем», «Федько-халамидник», «Ой випила, вихилила») // Зарубіжна література. – К.– 2004. – №3. – С.14-17 (0,4 др. а.).
Творчий підхід Ч. Діккенса й І. Франка щодо порушення проблем освіти у романах «Ніколас Нікклбі», «Девід Копперфілд» й оповіданнях «Отець-гуморист», «Schцnschreiben» (у типологічно-порівняльній площині) // Вісник Житомирського педагогічного університету. – Житомир. – 2004.– С.223-227 (0,5 др. а.).
Діалектика типово-загального та своєрідно-індивідуального у творчому доробку Ч. Діккенса та Т. Бордуляка (на матеріалі англійської повісті «Дзвони» та українських оповідань «Дай, боже, здоровля корові!», «Жура», «Для хорого Федя») // Література. Фольклор. Проблеми поетики: Зб. наук. праць / Упоряд. М. Х. Гуменний. – К.: «Твім інтер», 2004. – Вип. 17. – С. 33-41(0,9 др. а.).
Художні особливості сатири у романі Ч. Діккенса «Важкі часи» та повісті Леся Мартовича «Забобон» (спроба типологічного порівняння) // Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах: Зб. наук. праць факультету лінгвістики Гуманітарного інституту Національного авіаційного університету. – 2004. – Вип.8. – С. 161-171 (0,9 др. а.).
Спільні мотиви романів Г. Квітки-Основ’яненка «Пан Халявський» та Ч. Діккенса «Посмертні записки Піквікського клубу» // Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства. – Вип. 9: Українська література в загальноєвропейському контексті. – Ужгород, 2005. – С. 37- 42 (0,5 др. а.).
Інші публікації:
Художні особливості сатири у романі Ч. Діккенса «Важкі часи» та повісті Леся Мартовича «Забобон» (спроба типологічного порівняння) // Нова філологія. – 2002. — № 1 (12). – Запоріжжя: ЗДУ, 2002. – С. 225-227 (0,2 др. а.).