Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філософські науки / Релігієзнавство, філософська антропологія, та філософія культури


55. Чміль Ганна Павлівна. Антропологічні засади екранної культури: дис... д-ра філос. наук: 09.00.04 / Інститут філософії ім. Г.С.Сковороди НАН України. - К., 2005.



Анотація до роботи:

Чміль Г.П. Антропологічні засади екранної культури. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософських наук за спеціальністю 09.00.04. – “філософська антропологія, філософія культури” – Інститут філософії імені Г.С.Сковороди НАН України, Київ, 2005.

У дисертації досліджено проблему антропологічних засад екранної культури у її метафізичних підставах. Відповідно до соціокультурних контекстів розкрита її загальноцивілізаційна значущість у здійсненні стратегії самозбереження та саморозвитку особи, нації, людства. Здійснено теоретичне узагальнення і нове вирішення цієї проблеми, яке полягає в експлікації та концептуалізації людини телематичної. Її сутність - у дестабілізації власної антропологічної стабільності через властивий їй більш високий рівень чуттєвості та інтелекту, свободу життєтворчості. На підставі аналізу символічних утворень екранного наративу доведено, що екранні мистецтва дають можливість людині набувати досвіду життя у мультикультурному мобільному суспільстві, переживати ризики без небезпеки, що сприяє психічному і соціальному здоровю індивідів інформаційного суспільства. Здобуті результати суттєво трансформують уявлення про екранну культуру, дозволяють ввести філософські рефлексії щодо неї у сучасний філософський дискурс, у культурні практики і більш ефективно застосовувати їх для аналізу сучасних проблем існування людини, культури, цивілізації.

Публікації автора:

Монографія

1. Екранна культура: плюральність проявів. – Монографія., Х.: Крук, 2003. – 336с. (21 д.а.).

Статті в наукових фахових виданнях

2. Жінка в мистецтві: історична місія чи претензія на лідерство? Мистецькі обрії 98. Альманах. Науково-теоретичні праці та публіцистика Академії мистецтв України. Київ, 1999, с.254-262

3. Семіологія візуальних кодів і кінематографічний код національного кіно. Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури. Збірник наукових праць. Випуск VII, частина І. Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв, Київський Національний університет імені Т.Г.Шевченка. Київ, 2001, с. 56-68

4. Мистецькі ландшафти у феноменологічній редукції сприйняття фактів культури. Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв. №3, 2001, с.13-17.

5. Образ автора в художній практиці ХХ століття. Філософські перипетії. Вісник Харківського Національного університету ім.В.Н.Каразіна № 531, 2001, с. 221-224

6. Кінематографічний простір у ситуації неусталених підстав. Філософські перипетії. Вісник Харківського Національного університету ім. В.Н.Каразіна. № 509, 2001, с.134-136.

7. Онтологія насилля в мистецькому та герменевтичному вимірах. Наукові записки Харківського військового університету. Соціальна філософія, педагогіка, психологія. Випуск Х. Харків, 2001, с.100-106

8. Аудіовізуальна культура як пізнавальний світоглядний феномен. Наукові записки Харківського військового університету. Соціальна філософія, педагогіка. Психологія. Випуск ХІІ, Харків, 2001, с.64-70

9. Насильство на екрані як соціокультурна проблема. Альманах “Культура і сучасність”, № , 2001, К., 2001, с.67-73

10. Інтерпретація просторової форми – “предметне письмо” мистецтва. Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв. № 4, 2001, с.49-56

11. Інтертекстуальність: знаки у просторі культури. Науковий вісник Харківського державного педагогічного університету ім.Г.С.Сковороди. Серія “Філософія”. Випуск 10. Харків, “ОПС”, 2002, с.93-98

12. Компютерне мистецтво: стимул і комунікація. Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв, № 2, 2002, с.38-43.

13. Віртуальне: етимологічні й історико-філософські аспекти. Наукові записки Харківського військового університету. Соціальна філософія, педагогіка, психологія. Випуск ХІІІ, Харків, 2002р., с.37-44

14. Екран як “стадія дзеркала” я. Культура і сучасність. Альманах Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв. № 2, 2001, с.34-40

15.“Машина бажання” у пошуках задоволення поза смислом. Філософські перипетії. Вісник Харківського Національного університету ім.В.Н.Каразіна, № 561, 2002, с. 142-144

16. Трансформація національної свідомості і колективні уявлення. Філософські перипетії. Вісник Харківського Національного університету ім.В.Н.Каразіна. № 547, 2002, с.70-76.

17. Роль мистецтва у соціалізації людини. “Філософські обрії”. Науково-теоретичний часопис Інституту філософії імені Г.С.Сковороди НАН України та Полтавського державного педагогічного університету імені В.Г.Короленка. – Випуск 8. – Київ-Полтава, 2002, с. 140-154 (у співавторстві з Рибалко В.Г.)

18. Телевіртуальна реальність: сигнал чи світ нових смислів. Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв. №1, 2002, с.38-45

19. Тіло екрана і тіла на екрані: ідентичність, адаптація, протиставлення. Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв, №2, 2003, с.33-41

20. Авторське кіно Кіри Муратової. Мистецтвознавство України. Збірник наукових праць. Випуск третій. Академія мистецтв України, Київ, 2003, с.241-249

21. Семіотика телевізійної реальності. Альманах “Культура і сучасність”. №2, 2004, К., 2004, с.36-48

22. Ментальність як мистецька вартість. Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв, № 4, 2004, с.10-14

23. Еротизація субєкта в екранному наративі. Академія мистецтв України. Мистецтвознавство України. Збірник наукових праць, Випуск пятий, К., 2004

24. “Центр” і “провінція” екранного наративу. Академія мистецтв України, Мистецтвознавство України. Збірних наукових праць, Випуск четвертий, К., 2004, с. 198 – 204

25.“Археологія знання” М.Фуко і національний дискурс кіно. Мистецькі обрії 2001-2002, Академія мистецтв України. – Науково-теоретичні праці та публіцистика, К., 2003, с. 328 – 335

Інші статті і тези доповідей

26. Авторський колектив: Рибалко В., Байдіков Л., Газнюк Л., Чміль Г. та інші. Українська та зарубіжна культура : Підручник для студентів вищих технічних навчальних закладів. Х.: ТАЛ “Слобожанщина”, 2003, 716с.

27. Ибрагимов М., Чмиль А. Труд как смысл жизни. – К., Об-во “Знание”, 1986, 64с.

28. Зверева И., Лактионова Г. Чмиль А. Социальная работа с молодеежью. – УкрНДІ проблем молоді, 1994, 204с.

29. Міфотворчість у континіумі “Буття-культура”, ІІІ Міжнародна наукова конференція “Творчість. Культура. Гуманізм”. 21-22 жовтня 1993. Київ, КПІ, 1993, с.128-130.

30. Нова раціональність як “мислення в масштабах культури”. Проблема раціональності наприкінці ХХ століття. Матеріали V Харківських міжнародних Сковородинівських читань. Харків, 1998, с. 197-199.

31. Монтаж як вияв творчої свободи митця. Матеріали 6-ї Міжнародної науково-практичної конференції “Творчість свободи як свобода творчості”. Київ, НТУ “КПІ”, 2001, с.120-121.

32. Інтерпретація просторової форми мистецтва. Обрії комунікації та інтерпретації. Матеріали VIII Харківських міжнародних Сковородинівських читань. Харків, 2001, с.169-171.

33. Управління пошуковою діяльністю через формування уяви. 5-а Міжнародна міждисциплінарна науково-практична конференція : Сучасні проблеми гуманізації та гармонізації управління. Харків, 2004, с. 192-193.